loading...

مقالات آموزشي سخت افزار

مقالات آموزشي تعمير موبايل ، لپ تاپ ، لوازم خانگي ، ماشين هاي اداري و ...

بازدید : 206
11 زمان : 1399:2

آموزش شارژ كارتريج جوهرافشان يكي از آموزش ها در حوزه ماشين هاي اداري و دفتري است كه مي تواند براي بسياري از كاربران مفيد باشد. همواره و هميشه شارژ كردن كارتريج پرينترهاي جوهرافشان نسبت به مدل هاي ليزري آسانتر است، زيرا كارتريج آنها پيچيدگي خيلي زيادي ندارد و فقط با تشخيص رنگ ها مي توان آنها را شارژ كرد. آموزش شارژ كارتريج جوهرافشان به شما كمك مي كند كه اين كار را خودتان انجام دهيد و نيازي به مراجعه به مراكز تعميراتي نداشته باشيد.

آموزش شارژ كارتريج جوهرافشان، يك آموزش كاربردي است

همان طور كه مي دانيد پرينترهاي جوهر افشان از پرينترهاي ليزري ارزانتر هستند و قيمتي پايين تر دارند؛ اما متاسفانه قيمت كارتريج هاي جوهري نسبت به قيمت خود پرينتر بسيار گران است. به همين دليل است كه شارژ كارتريج جوهرافشان بسيار بسيار به صرفه تر از تعويض آنها است. بايد توجه كنيد كه وقتي جوهر كارتريج تمام مي شود يا نزديك ِتمام شدن است، در صورتي كه در نگهداري از آن دقت نكنيد، سريع خشك مي شود و ديگر نمي توانيد آن را پر كنيد. در اين شرايط تنها را چاره تعويض پر هزينه كارتريج جوهر افشان است.

تاكيد مي كنيم وقتي اولين آثار تمام شدن جوهر كارتريج ها را مشاهده كرديد، فرصت را مغتنم بشماريد و سريعا كارتريج را از پرينتر خارج كنيد و شارژ كنيد.

اگر خودتان مي توانيد عمليات شارژ را انجام دهيد، حتما اين كار را در اولين فرصت انجام دهيد؛ در غير اين صورت كارتريج را با دقت بسته بندي كنيد و به مراكز تعميراتي تحويل دهيد.

آموزش نحوه بسته بندي كردن كارتريج جوهرافشان

در آموزش شارژ كارتريج جوهرافشان، آموزش بسته بندي اين قطعه هم لحاظ شده است. پس از خارج كردن كارتريج از پرينتر حتما دقت كنيد كه انگشتان دست تان هد و لايه حساس تماس كارتريج به پرينتر را لمس نكند. كارتريج را در كيسه پلاستيكي قرار دهيد و با كشي نازك پلاستيك را به دور كارتريج محكم كنيد. دقت كنيد كش روي هد يا قسمت اتصال كارتريج به پرينتر برخورد نكند.

‌ آموزش شارژ كارتريج جوهرافشان

ابتدا يك كيت شارژ تهيه كنيد. اين كيت شارژ را با توجه به مدل و برند دستگاه خود و از نمايندگي هاي معتبر تهيه كنيد. داخل جعبه كيت شارژ يك عدد قوطي جوهر وجود دارد كه براي شارژ كارتريج استفاده مي شود. يك دستكش و يك سرنگ نيز درون كيت وجود دارد. براي شروع مراحل آموزش شارژ كارتريج جوهرافشان دستكش را دست كنيد.

اكنون ليبل پشت كارتريج جوهرافشان دستگاه خود را برداريد. اين ليبل حالتي شبيه يك برچسب دارد. اگر دقت كنيد در حفره وسط كارتريج معمولا يك سوراخ ريز وجود دارد. جوهر مورد نياز كارتريج از طريق اين قسمت به كارتريج تزريق مي شود. به كمك سرنگ مخصوصي كه در كيت شارژ وجود دارد، جوهر را به داخل سرنگ بكشيد. سپس سر سرنگ پر شده از جوهر را در حفره وسط كارتريج فرو كنيد و به آرامي جوهر را تزريق كنيد.

به اندازه نياز و با توجه به توان و ظرفيت دستگاه خود بايد جوهر را تزريق كنيد. اين اطلاعات را مي توانيد از دفترچه راهنماي دستگاه خود به دست آوريد. سپس ليبل را دوباره سر جاي خود بچسبانيد. بايد كارتريج شارژ شده را هواگيري كنيد. اگر كارتريج شما كيت هواگيري ندارد، مي توانيد كارتريج را به مدت يك ربع تا 20 دقيقه در ظرف آب جوش قرار دهيد تا سر هد كارتريج كاملا شست و شو داده شود. آموزش شارژ كارتريج جوهرافشان در اين مرحله به پايان رسيد. اميدواريم مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

بازدید : 195
11 زمان : 1399:2

تعمير و تعويض آينه اسكنر برادر

تعمير و تعويض آينه اسكنر برادر نمونه اي از خدمات و سرويس هايي است كه توسط واحد تعميرات برادر در نمايندگي برادر به همه كاربران ارائه مي شود. اسكنر يك نمونه از محصولات كمپاني برادر است كه در ادارات و مراكز متعددي مورد استفاده قرار مي گيرد.در اين دستگاه همچون هر دستگاه ديگري امكان ايجاد اختلال و مشكل وجود دارد. اگر بتوانيم ايراد و اختلال موجود را به موقع شناسايي كنيم، مي توانيم اميدوار باشيم كه تعمير موفقيت آميز و موثري خواهيم داشت. يكي از خرابي هايي كه در اسكنر ايجاد مي شود، خرابي آينه اسكنر است. وجود آينه در اسكنر و سالم بودن آن براي تكميل فرايند اسكن، لازم و ضروري است. اگر آينه اسكنر خراب شود، كل فرايند اسكن تحت تاثير قرار مي گيرد. به همين دليل است كه تعمير و تعويض آينه اسكنر برادر بسيار مهم است.

اهميت تعمير و تعويض آينه اسكنر برادر

تعمير و تعويض آينه اسكنر برادر مهم است، زيرا فرآيند اسكن در اين دستگاه، توسط يك آينه زاويه دار به آينه ديگري منتقل مي شود. سپس هر آينه با كمي خميدگي تصوير را بر روي سطح كوچكتر بعدي انعكاس مي دهد. براي تعمير و تعويض آينه اسكنر برادر بايد به اين نكته توجه شود كه تصوير آينه آخر بر روي يك لنز منتقل شده كه در نهايت با تمركز بالا به حسگر هاي CCD خواهد رسيد.

پس از طي اين مراحل، تصاوير سه گانه از طريق نرم افزار اسكنر با رنگ هاي متفاوت با يكديگر ادغام شده و بدين ترتيب يك تصوير واحد رنگي به دست مي آيد. با اين تفاسير مشخص است كه آينه، نقش بسيار مهمي در فرايند كار اسكنر دارد و بروز مشكل در آن، مي تواند عملكرد دستگاه را با مشكلات جدي مواجه سازد. به همين دلايل تعمير و تعويض آينه اسكنر برادر از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

آينه اسكنر برادر چگونه تعمير مي شود؟

براي تعمير و تعويض آينه اسكنر برادر مهارت و تجربه بالايي لازم است. اين كار بايد با استفاده از تجهيزات و دستگاه هاي ويژه اي انجام شود. نكته اي كه بسيار حائز اهميت است، استفاده از قطعه با كيفيت در تعويض آينه اسكنر است. از آنجا كه بار اصلي عمليات اسكن بر عهده آينه است، قطعه بي كيفيت يا تقلبي مي تواند زمينه ساز مشكلات جدي در اين محصول شود. اين در حالي است كه استفاده از آينه اورجينال، كيفيت كار دستگاه را بهتر مي كند و طول عمر آن را نيز افزايش مي دهد. بنابراين، از تعويض آينه اسكنر خود با نمونه اورجينال و شركتي اطمينان حاصل كرده و در اين مورد به هيچ عنوان به مراكز غير معتبر اعتماد نكنيد.

نمايندگي Brother service ، تخصصي ترين مرجع ارائه دهنده محصولات Brother در ايران است و در راستاي افزايش رضايتمندي مشتريان و رفع نيازهاي همكاران گرامي، واحد تعميرات تخصصي اسكنر Brother را با تيمي از باتجربه ترين متخصصين تعمير اسكنر Brother راه اندازي نموده است. اين واحد با بهره گيري از تجربه ۲۰ ساله در امر تعميرات سخت افزار و استفاده از بروزترين تجهيزات الكترونيكي، كليه تعميرات سخت افزاري اسكنر Brother را با قطعات اورجينال و مناسب ترين قيمت به مشتريان و همكاران محترم ارائه مي دهد.

تعميرات اسكنر برادر

تعميرات اسكنر برادر با تأكيد بر بازيابي كيفيت اوليه اين محصول و عدم استفاده از لوازم جانبي غيرشركتي، در پارت مجزا و اختصاصيِ موجود در نمايندگي برادر انجام مي پذيرد. پارت تعميرات برادر اسكنر نيروهايي متخصص و كارآمد از برترين تعميركاران اين حوزه را به همكاري فراخوانده تا شما كاربران گرامي با يك بار مراجعه به اين مركز، بتوانيد هرگونه عيب و نقص موجود در دستگاه هاي خويش را تعمير و رفع نماييد و از مراجعه به ديگر تعميرگاه ها بي نياز گرديد.

بازدید : 135
11 زمان : 1399:2

رفع مشكلات پرينترهاي بي سيم يا وايرلس

پرينترهاي بي سيم در حال حاضر يكي از بهترين گزينه‌هاي پيش‌رو براي كاربراني هستند كه نياز به يك چاپگر جمع‌وجور، مرتب و به دور از به‌هم ريختگي دارند. در پرينترهاي بي‌سيم خبري از تراكم سيم و كابل نيست و همين ويژگي،‌ آنها را بدل به گزينه‌اي مناسب براي محيط‌هاي عمومي و اداري نظير مراكز آموزشي، ادارات، بانك‌ها، فضاهاي كوچك و مواردي از اين دست كرده‌ است.

با اين وجود تجربه نشان داده كه كار با اين پرينترها نيز به دور از اشكال نيست و در برخي موارد حتي اشكالات پيش آمده در اين دستگاه‌ها، بيشتر از پرينترهايي است كه از طريق كابل كار مي‌كنند. در اين مقاله برآنيم تا برخي از رايج‌ترين اشكالات مرتبط با پرينترهاي بي سيم يا وايرلس را بررسي كرده و شيوه رفع آنها را شرح دهيم. در صورت نياز به راهنمايي‌هاي بيشتر جهت كار با پرينترهاي بي سيم مي‌توانيد با كارشناسان ما در نمايندگي تعمير پرينتر برادر تماس بگيريد.

پرينترهاي بي سيم

بازدید : 406
11 زمان : 1399:2

تنظيم رنگ فتوكپي برادر

رنگ در دستگاه كپي نقش حياتي را بازي مي كند، زيرا در هنگام كپي گرفتن چه سياه و سفيد و چه رنگي، كيفيت رنگ ها بسيار مهم است. دستگاه كپي برادر با كيفيت رنگ متفاوت طراحي و توليد شده و با پيشرفت تكنولوژي اين كيفيت ها دچار پيشرفت و دگرگوني قابل توجهي شده است. آن چه هر كاربري انتظارش را دارد كيفيت مناسب رنگ در دستگاه كپي ميباشد. اما نگران نباشيد اين قابليت تا حدود زيادي توسط خود دستگاه قابل تنظيم است. مراحل تنظيم رنگ فتوكپي برادر ، شامل ؛ بهبود كيفيت رنگ اسناد، گرافيك و تصاوير چاپ شده ميشود.

پيش از استفاده از دستگاه كپي برادر بايد تنظيمات لازم انجام شود. اين تنظيمات شامل؛ تنظيمات چاپ، برنامه كاربردي مورد استفاده براي پردازش، تنظيمات كاغذ در دستگاه، نوع كاغذ استفاده شده و كيفيت سند اصلي هستند. تمامي اين موارد تاثير قابل توجهي بر كيفيت چاپ نهايي دارند. در ادامه به بررسي مراحل تنظيم رنگ فتوكپي برادر مي پردازيم.

تنظيم رنگ فتوكپي برادر

بازدید : 152
11 زمان : 1399:2

خازن كولر گازي شارپ

خازن كولر گازي شارپ يك بخش مهم و حياتي در اين دستگاه است كه وظايف گوناگوني بر عهده دارد. عمده ترين علل خرابي خازن كولر گازي، كار مداوم در اوج گرما است. در حقيقت كولر گاز شارپ در فصل گرم سال به طور مداوم كار مي كند و هر چند دقيقه ترموستات مي كند و به كمك خازن كمپرسور روشن مي شود؛ تكرار مكر اين زنجيره، خرابي خازن كولر گازي شارپ را به دنبال دارد.

منظور از خازن كولر گازي، دو صفحه موازي فلزي است كه در ميان آنها لايه‌اي از هوا يا عايق قرار دارد. خازن‌ها انرژي الكتريكي را نگهداري مي‌كنند كه به كمك مقاومت‌ها، در مدارات تايمينگ استفاده مي‌شود.

بازدید : 147
11 زمان : 1399:2

اهميت تعمير كولر گازي توشيبا

توجه داشته باشيد كه هر وسيله مصرفي صرفا بدون توجه به نوع و برند به سرويس و تعمير نياز پيدا خواهد كرد.

تعمير كولر گازي توشيبا به دليل اينكه كندانسور آن در بيرون از محيط داخلي نصب شده است و هر روزه در معرض گرد و خاك قرار دارد، پيش نياز راه اندازي اين دستگاه است.

براي حفظ راندمان اصلي، واقعي و اوليه كولر گازي لازم است كه هر ساله در آغاز هر فصل كولر گازي توشيبا توسط تعميركار متخصص سرويس شود تا هم خرابي آن به حداقل كاهش يافته و اگر هم تعمير كولر گازي واجب ‌باشد، در هواي مناسب و در زماني كه ترافيك كاري تعميركاران در كمترين حالت خود است، اين كار انجام شود.

بازدید : 165
11 زمان : 1399:2

تعميرات تخصصي كولر گازي پاناسونيك در اين مركز به دست كارشناساني انجام مي پذيرد كه ضمن برخورداري از دانش علمي اين حوزه، برخوردار از يك دهه تجربه فني در حيطه تعميرات كولر گازي هستند؛ همين امر سبب گشته تا كارشناسان اين مركز قادر به رفع كليه اشكالات و اختلالات ايجاد شده در اين دستگاه گردند و بتوانند با اِعمال پاره اي تنظيمات و سرويس هاي مورد نياز، كيفيت اوليه دستگاه را به آن بازگردانند. متقاضيان دريافت سرويس هاي ارائه شده توسط اين واحد مي توانند از طريق راه هاي ارتباطي ذكر شده در وب سايت و يا با مراجعه حضوري به اين مركز، درخواست خود مبني بر نياز به سرويس و تعمير كولر گازي را ثبت نمايند. بلافاصله پس از ثبت درخواست، كارشناسان مركز تعميرات كولرگازي پاناسونيك به محل مورد نظر اعزام شده و سرويس هاي تخصصي مورد نياز را بر روي دستگاه اعمال مي نمايند.

بازدید : 166
11 زمان : 1399:2

فن كولر گازي ال جي يكي از حياتي‌ترين قطعات بكاررفته در اين دستگاه است كه بروز خرابي در آن، اختلال در عملكرد كولرگازي را در پي خواهد داشت. همانگونه كه مي‌دانيد كولرهاي گازي داراي دو فن خارجي و داخلي مي‌باشند كه كاركرد هر يك از اين دو با ديگري متفاوت است. بروز خرابي در هر يك از اين دو در نهايت منجر به اين مي‌شود كه كولر گازي به درستي خنك نكند و توانايي تهويه هواي محيط را نداشته باشد. در بخش‌هاي آتي ضمن بررسي علل خرابي فن كولر گازي ال جي، روشهاي تعمير و رفع آن را شرح خواهيم داد. توصيه مي‌شود تعمير فن كولر گازي ال جي صرفاً به دست كارشناسان اين حوزه انجام بپذيرد تا روند عيب‌يابي و سرويس اين قطعه به بهترين شكل ممكن انجام پذيرد.

بازدید : 183
11 زمان : 1399:2

كمپرسور يكي از قطعات اصلي به كاررفته در كولرهاي گازي امروزي است كه كار هدايت گاز به سمت كندانسور را برعهده دارد. كمپرسور در واقع دستگاهي مكانيكي است كه فشار گاز موجود در كولرگازي را افزايش و حجم آن را كاهش مي‌دهد. در حال حاضر بسته به شرايط آب و هوايي، سه نوع كمپرسور در كولرهاي گازي به كار مي‌رود كه عبارتند از: كمپرسور پيستوني كه مناسب براي نواحي گرم نظير جنوب ايران است (Reciprocating)، كمپرسور روتاري كه مناسب براي مناطقي با آب و هواي سرد است (Rotary)، كمپرسور اسكرال كه معمولاً در كولرهايي با سيستم خنك‌كنندۀ بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرند (Scroll).

كمپرسور كولر گازي سامسونگ از هر نوعي كه باشد، در صورت بروز خرابي، عملكرد كل دستگاه را تحت تأثير قرار مي‌دهد و عملاً آنرا بدل به محصولي بي‌مصرف مي‌كند. به دليل اينكه خرابي‌هاي پيش آمده در كمپرسور عموماً غيرقابل تعمير هستند، توصيه مي‌شود در صورت بروز اشكال در كمپرسور، صرفاً با نمايندگي‌هاي مجاز و مراكز استاندارد در حوزه تعمير كولرگازي تماس بگيريد. توجه به اين مسئله سبب مي‌گردد تا تعويض كمپرسور كولر گازي سامسونگ، صرفاً پس از اطمينان از خرابي اين قطعه و عدم امكان تعمير آن انجام پذيرد.

آيا كمپرسور كولر گازي سامسونگ خراب است؟

خرابي كمپرسور كولر گازي سامسونگ، همچون ساير خرابي‌هاي احتمالي، علائمي دارد كه در بخش زير به برخي از شايع‌ترين آنها اشاره خواهد شد.

  • پريدن فيوز:

در صورتي كه پس از روشن كردن كولرگازي و شروع به كار فن داخلي، كار كردن كمپرسور، به اصطلاح سبب پريدن فيوز مي‌گردد.

  • روشن شدن فن بيروني و كار نكردن كمپرسور:

در صورتي كه فن بيروني دستگاه، يعني فن يونيت خارجي اسپليت روشن مي‌شود اما كمپرسور كولر گازي كار نمي‌كند احتمالا نياز است تا تعويض كمپرسور كولر گازي سامسونگ انجام شود.

  • عدم توليد سرماي كافي:

در صورتي كه از ميزان گاز كولر گازي و محل نصب آن (كه مثلاً يك كولر گازي ۱۲ هزار براي يك ساختمان ۱۰۰ متري نصب نشده باشد) اطمينان داريد اما كولرگازي هواي سرد كافي توليد نمي‌كند احتمالاً نياز است تا جهت تعويض كمپرسور كولرگازي سامسونگ دست به كار شويد.

در صورت بروز چنين مشكلاتي بايد قبل از تست كمپرسور قطعات سر راه كمپرسور تست شود و درنهايت اقدام به تست و تعويض كمپرسور كولر گازي سامسونگ كنيد. در صورت مشاهده موارد فوق مي‌بايست درستي برق ترمينال كندانسور چك شود. در صورتي كه برق ترمينال كندانسور به درستي تأمين مي‌شود مي‌بايست در كنتاكتور تست گردد و از انتقال جريان به خازن اطيمنان حاصل شود. درنهايت بايد خازن را تست كرده و مطمئن شد كه خازن سالم است و جريان كامل به كمپرسور منتقل مي‌شود.

بازدید : 233
11 زمان : 1399:2

چگونه باتري موبايل را تعمير كنيم؟

براي تعمير باتري گوشي روش هاي مختلفي وجود دارد. اينجا بهتر است موضوعي را براي شما روشن كنيم. قبل از هر اقدامي براي تعمير بايد از نبود مشكلات فيزيكي مانند بادكردن باتري يا سوراخ شدن آن مطمئن شويد. ممكن است گوشي شما مثلا براي تعمير ال سي دي به تعميرگاه رفته باشد و پس از بازگشت دچار مشكل باتري شده باشد.

در چنين شرايطي اگر از ابتدا از سلامت باتري دستگاه خود مطمئن بوده ايد، خيلي نبايد نگران باشيد، زيرا با روش دشارژ قطعا و حتما مشكل برطرف مي شود.
در اين حالت تنها كافي است گوشي خود را به مدت 24 ساعت در شارژر متصل به منبع برق نگه داريد تا تعمير باتري موبايل محقق شود.

روش هاي تعمير باتري موبايل

بايد بدانيد كه باتري با همه ويژگي هاي خوب و مفيدي كه دارد، محصولي خطرناك است كه در صورت بي احتياطي مي تواند فاجعه آفرين هم باشد. اين را نمي گوييم كه بترسيد، مي گوييم كه آگاه باشيد و درست از دستگاه و باتري آن استفاده كنيد يا حتي اگر قصد تعمير باتري موبايل خود را داريد، هرگز خودسرانه دست به كار نشويد.

براي تعمير اين قطعه سخت افزاري در تعميرگاه ها معمولا از مسير شوك دادن به باتري استفاده مي شود. اين روش را توضيح مي دهيم، اما تاكيد مي كنيم كه خودتان آن را انجام ندهيد؛

شوك دادن به باتري موبايل

شوك دادن به باتري يكي از بهترين روش هاي تعمير موبايل است. اين روش كاملا تخصصي است. معمولا براي تعمير باتري موبايل، تعميركار اگر صلاح ببيند و بداند كه موثر است، از اين روش استفاده مي كند. در اين روش يك سيم USB بلا‌استفاده را انتخاب كرده و سر كوچك‌تر آن ( كه اكثرا روي آن، B نوشته شده است) را قطع مي كنند و سر بزرگ‌تر سيم USB را به لپ‌تاپ يا كامپيوتر وصل مي كنند؛ سيم قرمز را به قطب مثبت و سيم سياه را به قطب منفي باتري اتصال مي دهند. احتمال زنده شدن باتري با اين روش وجود دارد؛ اما اجراي آن را حتما بايد يك تكنسين با تجربه بر عهده بگيرد.




روش لحيم كاري

لحيم و لحيم كاري فاز ديگري از مسير تعمير باتري موبايل است. اجراي اين روش نيز بايد به كمك يك مركز تعميراتي مجهز و تعميركاران با تجربه انجام شود؛ در غير اين صورت آسيب هاي جبران ناپذيري به دستگاه وارد مي شود.
تعويض باتري موبايل

اگر به هر دليلي تعمير عملياتي نبود، بهترين راه پيش گرفتن مسير تعويض است. البته به شرط مراجعه به يك مركز تعميراتي مجاز و معتبر و جايگزين كردن يك نمونه اورجينال

منبع: مركز سخت افزار ايران

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 122
  • بازدید سال : 180
  • بازدید کلی : 4639
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی