loading...

مقالات آموزشي سخت افزار

مقالات آموزشي تعمير موبايل ، لپ تاپ ، لوازم خانگي ، ماشين هاي اداري و ...

بازدید : 418
11 زمان : 1399:2

تنظيم رنگ فتوكپي برادر

رنگ در دستگاه كپي نقش حياتي را بازي مي كند، زيرا در هنگام كپي گرفتن چه سياه و سفيد و چه رنگي، كيفيت رنگ ها بسيار مهم است. دستگاه كپي برادر با كيفيت رنگ متفاوت طراحي و توليد شده و با پيشرفت تكنولوژي اين كيفيت ها دچار پيشرفت و دگرگوني قابل توجهي شده است. آن چه هر كاربري انتظارش را دارد كيفيت مناسب رنگ در دستگاه كپي ميباشد. اما نگران نباشيد اين قابليت تا حدود زيادي توسط خود دستگاه قابل تنظيم است. مراحل تنظيم رنگ فتوكپي برادر ، شامل ؛ بهبود كيفيت رنگ اسناد، گرافيك و تصاوير چاپ شده ميشود.

پيش از استفاده از دستگاه كپي برادر بايد تنظيمات لازم انجام شود. اين تنظيمات شامل؛ تنظيمات چاپ، برنامه كاربردي مورد استفاده براي پردازش، تنظيمات كاغذ در دستگاه، نوع كاغذ استفاده شده و كيفيت سند اصلي هستند. تمامي اين موارد تاثير قابل توجهي بر كيفيت چاپ نهايي دارند. در ادامه به بررسي مراحل تنظيم رنگ فتوكپي برادر مي پردازيم.

تنظيم رنگ فتوكپي برادر

مراحل تنظيم رنگ فتوكپي برادر

تنظيم رنگ فتوكپي برادر به شرح ذيل است:

1- تغيير تنظيمات پيش فرض دستگاه كپي :

دسترسي به تنظيمات پيش فرض دستگاه هاي كپي در برند هاي مختلف فرق دارد، تنظيم رنگ فتوكپي برادر از طريق پنل كنترل انجام ميگيرد. در اين قسمت كاربر بايد كيفيت رنگ را از نرمال يا پايين به بالا ارتقا دهد.

2- تنظيم كيفيت رنگ دستگاه كپي براي پردازش سند و گرافيك :

كاربر بايد تنظيمات Advanced setting دستگاه كپي را پيدا كرده و بعد از آن كليد تنظيم رنگ فتوكپي برادر را در آن پيدا كند و در صورت نياز آن را بالا تر ببرد.

3- چك كردن كارتريج يا تونر دستگاه كپي :

براي تنظيم رنگ فتوكپي برادر لازم است قبل از انجام مراحل ديگر تونر يا كارتريج چك شود. در صورت نياز بايد كاتريج يا تونر دستگاه كپي تعويض يا شارژ گردد. اين مسئله بر كيفيت رنگ تاثير قابل توجهي دارد. تعويض كارتريج يا تونر حتما بايد طبق دستورالعمل دستگاه و توسط كارشناسان انجام گردد.

4- تهيه ي كاغذ مناسب با نوع دستگاه كپي :

امر ديگري كه در تنظيم كيفيت رنگ دستگاه كپي تاثير زيادي دارد، ضخامت و بافت كاغذ مورد استفاده در دستگاه كپي است. اين تناسب و تطابق، نياز به تاييد كاربر دارد و از طريق منوي Advanced setting قابليت دسترسي پيدا ميكند.

5- بهره مندي از دستورالعمل هاي تعمير و نگهداري سازنده دستگاه كپي برادر:

توصيه ميشود كاربر در اين رابطه به دفترچه ي راهنماي مربوط به دستگاه كپي خود مراجعه كند. آشنايي با مراحل تعمير و نگهداري دستگاه كپي تاثير زيادي در تنظيم كيفيت رنگ دستگاه كپي دارد.

6- استفاده از تصاوير با كيفيت :

از آن جا كه رزولوشن تصوير اصلي يا فايل گرافيكي بر روي كيفيت محصول كپي شده تاثير قابل توجهي دارد، لذا براي كسب بهترين نتيجه به كيفيت فايل اصلي هم توجه داشته باشيد. جهت آگاهي از رزولوشن تصوير ميتوانيد با كليك راست به properties تصوير مراجعه كرد و از وضوح آن مطلع شويد.

عيب يابي و تعميرات دستگاه فتوكپي

تعميرات دستگاه كپي كه نخستين گام در آن، عيب‌يابي صحيح دستگاه است يكي از خدمات تخصصي ارائه شده در مركز تعميرات كپي است؛ اين فرآيند با بررسي و آناليز قطعات معيوب و اختلالات پيش آمده در مكانيزم دستگاه آغاز مي‌گردد و با ورود مهندسان و اِعمال تمامي تعميرات مورد نياز پايان مي‌پذيرد.

برخي از پارامترهاي مذكور كه در نمايندگي تعميرات دستگاه كپي پياده مي‌گردند عبارتند از : بررسي و عيب ‌يابي يونيت اسكنر، بررسي و عيب ‌يابي يونيت ليزر، شيوه‌ هاي مناسب شارژ كارتريج، استفاده از جديدترين شيوه‌ هاي تعويض دولوپر، بررسي و عيب ‌يابي يونيت درام، بررسي و عيب‌ يابي يونيت فيوزينگ، عيب‌ يابي هيتر، ترموستات و ترميستور، عيب ‌يابي يونيت كاغذ‌كش، شيوه‌ هاي سازگار با دستگاه كپي جهت تعويض پيكاپ، بررسي و عيب‌ يابي يونيت دابلكس، بررسي و عيب ‌يابي يونيت فيدر، بررسي و عيب ‌يابي يونيت خروجي، عيب ‌يابي و رفع كدهاي خطا، كار كردن با كد و….

نمايندگي مجاز دستگاه كپي

نمايندگي مجاز دستگاه كپي يك نهاد رسمي و مورد وثوق است كه خدمات متنوعي را در حوزه فروش، پس از فروش و تعميرات دستگاه كپي ارائه مي دهد. اين نمايندگي به كمك مركز سخت افزار ايران به پا شده است و بسيار مجهز و حرفه اي است. در نمايندگي مجاز دستگاه كپي مهم نيست كه شما كاربر كدام مدل و كدام برند از دستگاه هاي كپي موجود در بازار هستيد.

كارشناسان و تعميركاران اين مركز به خوبي با ساختار دروني اين دستگاه آشنايي دارند و مي توانند صفر تا صد مشكلات نرم افزاري و سخت افزاري انواع و اقسام دستگاه هاي كپي را شناسايي كنند و از مسير درست رفع و برطرف سازند. در اين نمايندگي رعايت اصل مشتري مداري و توجه به حقوق مسلم كاربران از اصول اوليه است. هر كاربر مي تواند بر اساس نياز خود از مجموعه امكانات و تسهيلات بي نظير اين نمايندگي استفاده كند. تمامي خدمات همراه با ارائه ضمانت نامه هاي رسمي و كتبي است و گارانتي كيفيت به كاربر اهدا مي شود. رمز مانايي و ماندگاري نمايندگي مجاز دستگاه كپي ارائه بالاترين و با كيفيت ترين خدمات تعميراتي در مقايسه با مراكز رقيب است. براي دريافت اطلاعات بيشتر تماس بگيريد.

منبع: نمايندگي تعمير فتوكپي برادر

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 255
  • بازدید کلی : 4714
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی