loading...

مقالات آموزشي سخت افزار

مقالات آموزشي تعمير موبايل ، لپ تاپ ، لوازم خانگي ، ماشين هاي اداري و ...

بازدید : 136
11 زمان : 1399:2

رفع مشكلات پرينترهاي بي سيم يا وايرلس

پرينترهاي بي سيم در حال حاضر يكي از بهترين گزينه‌هاي پيش‌رو براي كاربراني هستند كه نياز به يك چاپگر جمع‌وجور، مرتب و به دور از به‌هم ريختگي دارند. در پرينترهاي بي‌سيم خبري از تراكم سيم و كابل نيست و همين ويژگي،‌ آنها را بدل به گزينه‌اي مناسب براي محيط‌هاي عمومي و اداري نظير مراكز آموزشي، ادارات، بانك‌ها، فضاهاي كوچك و مواردي از اين دست كرده‌ است.

با اين وجود تجربه نشان داده كه كار با اين پرينترها نيز به دور از اشكال نيست و در برخي موارد حتي اشكالات پيش آمده در اين دستگاه‌ها، بيشتر از پرينترهايي است كه از طريق كابل كار مي‌كنند. در اين مقاله برآنيم تا برخي از رايج‌ترين اشكالات مرتبط با پرينترهاي بي سيم يا وايرلس را بررسي كرده و شيوه رفع آنها را شرح دهيم. در صورت نياز به راهنمايي‌هاي بيشتر جهت كار با پرينترهاي بي سيم مي‌توانيد با كارشناسان ما در نمايندگي تعمير پرينتر برادر تماس بگيريد.

پرينترهاي بي سيم

آموزش رفع مشكلات پرينترهاي بي سيم

استفاده از كابل براي وصل كردن پرينتر

در صورتي كه پرينت ارسال شده به دستگاه، بدون هيچ دليل مشخصي متوقف شود، توصيه مي‌شود براي رفع اشكال پيش آمده در وهله نخست سعي كنيد به كمك يك كابل به پرينتر متصل شويد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا تشخيص دهيد كه آيا اشكال پيش آمده مربوط به سيگنال مورد استفاده از WiFi است يا خير.

قرار دادن پرينتر نزديك مودم يا روتر

توصيه مي‌شود پرينترهاي بي سيم را جايي نزديك به مودم يا روتر قرار دهيد تا سيگنال هاي مورد نياز را به راحتي دريافت كنند. اين احتمال وجود دارد كه سيگنال هاي ارسال شده از سوي روتر و مودم، به دليل مانع شدن برخي از اشياي موجود در محيط به خوبي توسط پرينتر دريافت نشوند. بنابراين توصيه مي‌شود اگر پرينتر مورد استفاده خود را جايي در زير ميز يا داخل كمد جاي داده‌ايد، آن را جا به جا كنيد و نزديك روتر و مودم قرار دهيد.

سيستم عامل كامپيوتر

در برخي موارد اشكال پيش امده در پرينترهاي بي سيم به دليل به روز رساني و آپديت دستگاه اتفاق مي‌افتد. تجربه نشان داده كه انتقال از يك سيستم عامل به سيستم عاملي بالاتر – مثلا از ويندوز 8 به ويندوز 10 – مي‎تواند وقفه در اتصال ايجاد كند و به روز رساني نرم افزارها ممكن است بتواند مشكل را حل كند. بنابراين در صورتي كه اشكال پيش امده پس از آپديت سيستم عامل دستگاه‌تان اتفاق افتاده احتمالا دليل اين مشكل همين بروزرساني باشد.

ري‌استارت پرينترهاي بي سيم

اشكالات پيش امده در پرينترهاي بي سيم نيز همچون ساير گجت ها و دستگاه‌هاي هوشمند امروزي گاهي با يك ري استارت ساده برطرف مي‌شوند. بنابراين در صورت مواجهه با اشكال در اين دستگاه‌ها، يكي از روش هاي پيشنهادي براي رفع مشكل پيش امده ري استارت كردن است. دستگاه را از برق بيرون بياوريد، يك دقيقه صبر كنيد و آن را دوباره وصل و روشن كنيد.

بررسي پرينترهاي بي سيم موجود در صف

توصيه ديگر جهت رفع اشكالات پيش آمده در پرينترهاي بي سيم آن است كه پرينتهاي موجود در صف را بررسي كنيد. وجود يك عمليات پرينت داراي خطا در صف، بقيه پرينتها را نيز منتظر نگه مي‎دارد. در اين صورت، تنها كاري كه لازم است انجام دهيد اين است كه پرينت داراي خطا را لغو كنيد. از طرفي سندي بزرگ با حجم زياد طبيعتا زمان انتظار طولاني تري را براي دانلود و پردازش به همراه خواهد داشت.

بد نيست بدانيد در صورتي كه ارسال فايل از طريق گجت هاي هوشمند امروزي نظير تلفن همراه، تبلت و … انجام شده باشد، دريافت آن توسط پرينتر، نياز به زمان بيشتري دارد. در صورت نياز به راهنمايي‌هاي بيشتر جهت كار با پرينترهاي بي سيم مي‌توانيد با كارشناسان ما در نمايندگي تعمير پرينتر برادر تماس بگيريد.

ريست كردن پرينترهاي بي سيم

آخرين روش پيشنهادي براي رفع مشكل پرينترهاي بي سيم، ريست كردن آنهاست. درصورتي كه هيچ يك از موارد درج شده در بخش فوق، علت اشكال پيش آمده در دستگاه شما نيست، توصيه مي‌شود راه‌حل ريست كردن تنظيمات پرينتر را امتحان نماييد. براي اين كار، تمامي اطلاعات پرينتر از جمله اطلاعات لاگين واي‎ فاي خود را پاك كنيد.

توجه داشته باشيد كه دستورالعمل انجام تنظيم مجدد كارخانه، براي هر پرينتر بر اساس نام و مدل متفاوت است. براي اطلاع از روش ريست كردن دستگاه خود مي‌توانيد به دفترچه راهنماي آن مراجعه نماييد. در صورت نياز به راهنمايي‌هاي بيشتر جهت كار با پرينترهاي بي سيم مي‌توانيد با كارشناسان ما در نمايندگي تعمير پرينتر برادر تماس بگيريد.

تخصصي‌ترين سرويس‌هاي مرتبط با تعمير، بهسازي، ترميم و تعويض قطعات مرتبط با انواع پرينتر برادر با حضور در نمايندگي تعمير پرينتر برادر قابل دريافت است. در صورتي كه به هر دليل امكان جابجايي پرينتر وجود نداشته باشد، مي‌توان سرويس‌هاي تخصصي اين دستگاه را با استفاده از سرويس تعمير در محل پرينتر دريافت كرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 253
  • بازدید کلی : 4712
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی